Arraylist, dinamik olarak büyüyüp küçülen, farklı değişken türlerini ve nesneleri depolayabilen koleksiyon tabanlı bir sınıftır. Diziler programlamada çok yararlı olmasına rağmen, bazı özellikleri birçok sorunu da beraberinde getirir. İşte Arraylist, dizilerin eksiklerini gidermek ve kısıtlamalarını ortadan kaldırmak için oluşturulmuş bir sınıftır.


Dizi ve Arraylist Arasındaki Farklar

  • Diziler sabit uzunlukta tanımlanırlar, oluşturulduktan sonra büyüyüp, küçültülemezler. ArrayList’de ise böyle bir kısıtlama yoktur. ArrayList’e yeni elemanlar eklendikçe boyutu otomatik olarak arttırılır, elemanlar silindikçe ise boyutu azaltılır.
  • Diziler tanımlanırken tutacağı elemanların türünün belirtilmesi gerekir. Bu tür dışındaki elemanların dizi içerisine eklenmesi mümkün olmaz. ArrayList’te ise farklı türden değişkenler ve nesneler aynı koleksiyon içerisinde saklanabilir.
  • ArrayList sınıfının koleksiyon içerisindeki verileri yönetmek için birçok metodu ve özelliği bulunur.

Tek projede bütün özellikleri kullandık inceleyin...


using System;
using System.Collections;  //Bu kutüphane kullanılmak zorunda.
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace arraylistkullanımı
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            ArrayList koleksiyon = new ArrayList();

            koleksiyon.Add("Serkan");
            koleksiyon.Add("Gokce");
            koleksiyon.Add("Can");
            koleksiyon.Add("İstanbul");

            koleksiyon.Remove("Can");                        //Dizideki "Can" degerini kaldırır.
            int dizielemansayisi = koleksiyon.Count;                   //Dizideki eleman sayisini bulur.                 
            //koleksiyon.Clear();                                        //Dizideki bütün degerleri siler                 
            int indexnumarası = koleksiyon.IndexOf("Gokce");           //Dizideki degerin index numarasını bulur         
            bool kontrol = koleksiyon.Contains("Serkan");              //Dizideki degeri kontrol etme                    
            koleksiyon.Insert(3, "Paris");                             //Dizide istenilen yere deger atama                 
            koleksiyon.Reverse();                                      //Diziyi ters cevirir                             

            foreach (var a in koleksiyon)
            {
                Console.WriteLine(a);
            }
           
            Console.WriteLine("\nSerkan degeri Var mı ?:"+kontrol);   //dizi kontrol yapma.      
            Console.WriteLine("Index numarası:"+indexnumarası);   // index sırasını bulduk.(Gokcenin)
            Console.WriteLine("elemansayısı:"+dizielemansayisi);  //elemansayisi yazdırma.
            Console.ReadLine();







            /*ArrayList Rakamlar = new ArrayList();
            Rakamlar.Add(56);
            Rakamlar.Add(60);
            Rakamlar.Add(2);
            Rakamlar.Add(50);
            Rakamlar.Add(100);

            //Dizideki rakamları kucukten buyuge sıralar     Rakamlar.Sort();*/                               
        }
    }
}


Bu Paylaşıma Yorum Yaz

Daha yeni Daha eski